مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

بسکتبال ایران در برابر سوریه| تیم زخمی در آزمون انتقامی

  • کد خبر: ۱۰۰۵۰۶
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
بسکتبال ایران در برابر سوریه| تیم زخمی در آزمون انتقامی
امروز، دیدار حساس تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی برگزار خواهدشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم ملی بسکتبال ایران، دومین دیدارش در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی را درحالی امروز برابر سوریه برگزار می‌کند که در آخرین رقابت با این تیم، نتیجه شکست را در کارنامه ثبت کرد. این دیدار درحالی برگزار می‌شود که ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان نتیجه نخستین دیدارشان در این پنجره از مسابقات را برابر قزاقستان واگذار کردند. با رقم‌خوردن این نتیجه تیم ملی بسکتبال ایران نه‌تنها شکست نوبرانه‌ای را برابر قزاق‌های همیشه‌بازنده متحمل شد، بلکه صدر جدول رده‌بندی گروه D‌را هم که به‌واسطه دو برد برابر بحرین به دست آمده بود، از دست داد.

حالا با این شرایط، شاگردان مصطفی هاشمی در تیم ملی بسکتبال باید مهیای دیدار برابر سوریه شوند؛ تیمی که هر دو دیدارش در پنجره نخست انتخابی جام‌جهانی را برابر قزاقستان واگذار کرد، اما پنجشنبه گذشته در اولین دیدار خود در پنجره دوم موفق به شکست ۸۰‌بر‌۶۴ بحرین شد.

آخرین رقابتی که دو تیم ایران و سوریه برابر هم برگزار کردند، آذرماه سال گذشته در چارچوب انتخابی کاپ آسیا بود که طی آن ملی‌پوشان کشورمان شکست تاریخی و دور‌از‌انتظاری را برابر سوریه متحمل شدند (۷۷ به ۷۰). با‌این‌اوصاف برای ملی‌پوشان کشورمان که در بازی پرفشار و نزدیک پنجشنبه نتوانستند مقابل قزاقستان دوام بیاورند و برای نخستین‌بار مقابل آن‌ها شکست خوردند، رقابت امروز دو تیم رنگ‌و‌بوی انتقام می‌دهد. حالا با‌این‌اوضاع، تیم ملی بسکتبال ایران باید به‌مصاف سوریه برود تا هم شکست دو روز پیش را جبران کند و هم شکست یک‌سال پیش را که حتی فدراسیون جهانی هم از آن به‌عنوان یک دیدار تاریخی یاد کرد.

برای دیدار برابر سوریه همچون دیدار برابر قزاقستان، تیم ملی بسکتبال ایران بهنام یخچالی و حامد حدادی را در اختیار ندارد. یخچالی به‌دلیل ابتلا به کرونا و حدادی به‌خاطر قوانین سخت‌گیرانه در لیگ چین، شرایط همراهی تیم ملی در این پنجره از مسابقات را به دست نیاوردند. البته حدادی در پنجره نخست انتخابی جام‌جهانی نیز غایب بود؛ اما یخچالی در ترکیب تیم ملی برای دو دیدار مقابل بحرین حضور داشت و اتفاقا تأثیرگذاری زیادی هم داشت. در‌هر‌صورت غیبت این دو بازیکن در رقم‌خوردن شکست برابر قزاقستان بی‌تأثیر نبوده است؛ اما قطعا سرمربی تیم ملی برای جبران آن جهت رقابت با سوریه راهکار لازم را اندیشیده است.

در مقابل البته تیم ملی بسکتبال سوریه هم یکی از ملی‌پوشانش به نام «عمر عدلبی» را در اختیار ندارد. بنا بر ادعای سایت عربی «کوره»، این بازیکن به‌دلیل ابتلا به کرونا در دیدار با بحرین غایب بود. او در ترکیب تیم ملی سوریه برای دیدار با ایران هم حضور نخواهد داشت. دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و سوریه در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی از ساعت‌۱۷ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. گفتنی است رقابت‌های انتخابی برای کسب سهمیه جام‌جهانی طی پانزده‌ماه در شش پنجره برگزار می‌شود.

شانزده تیم استرالیا، چین، هند، ایران، اردن، کره، نیوزلند، عربستان سعودی، بحرین، چین‌تایپه، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، لبنان و فیلیپین و سوریه در گروه‌های چهارگانه منطقه آسیا-اقیانوسیه با هم رقابت می‌کنند. پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی، تیرماه سال آینده برگزار می‌شود. در پایان سه پنجره انتخابی جام‌جهانی سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد. بر‌این‌اساس دوازده تیم از منطقه آسیا‌اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

پاداش مالی برای ملی‌پوشان سوریه

ملی‌پوشان بسکتبال سوریه در صورت غلبه بر ایران در چارچوب انتخابی جام‌جهانی، پاداش مالی درخورتوجهی دریافت خواهند کرد. بنا بر ادعای سایت عربی «کوره»، برای برگزاری این دیدار، فراس معلا، رئیس فدراسیون ورزش‌های عمومی در سوریه، وعده پرداخت پاداش به ملی‌پوشان بسکتبال کشورش را داده است؛ البته در‌صورتی‌که آن‌ها بتوانند برنده این بازی شوند. این مقام ورزشی در سوریه قول داده است در‌صورتی‌که تیم ملی بسکتبال کشورش موفق به شکست ایران شود، پاداش‌های مالی زیادی را به بازیکنان بسکتبالی بدهد. این وعده مالی قطعا انگیزه بالاتر بسکتبالیست‌های سوریه را برای دیدار با ایران موجب خواهد شد به‌ویژه که آن‌ها پنجشنبه گذشته نخستین دیدار خود در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی را با برتری ۸۰‌بر‌۶۴ برابر بحرین به پایان رساندند. بعد از آن بازی هم فراس معلا در تماس با مربیان و بازیکنان تیم ملی بسکتبال کشورش، پیروزی کسب‌شده را به آن‌ها تبریک گفته بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->